סוף כל סוף הצליח לי הלחם ….שימו לב

cimg0942.JPG

הניסיון הראשון שלי עם אפית לחם היה עם מתכון שאמי נתנה לי – אמא שלי היא אלופת הלחם! תמיד תוך שעה עומדים אצלה 8 כיכרות לחם חמים, שהריח שלהם מסמם את כל השכונה ופשוט אם לא נותנים ביס מתעלפים.

ילדתי המתוקה חשקה בלחמניות של סבתא אז המתכון היה בסדר אבל הלחמניות יצאו לי כמו פיתה ומתפוררות כאלו. במתכון אמי משתמשת בשמרים רטובים ואני השתמשתי ביבשים ולטעמי גם היה חסר קמח ואולי גם לא לשתי מספיק את הבצק.

בתי אמרה "אמא ביקשתי לחמניות כמו של סבתא – אלו לא לחמניות …..!"

הניסיון השני היה מתכון ממגזין שף של שף מדופלם, שגם הוא המליץ על שמרים רטובים, האיש מהמכולת אמר לי "זה אותו דבר" ושוב נפלתי עם השמרים היבשים – אפיתי לחם כפרי מלא בזרעי שומשום, פשתן ואגוזים – הלחם יצא קשה כמו אבן וריחם של השמרים היה פשוט חזק מידיי – זרקתי לפח.

הניסיון השלישי היה מתכון שמחיפושיי באינטרנט מצאתי דוקא בוואלה, מתכון פשוט שמילאתי אחר הוראותיו בדייקנות (השתמשתי בשמרים רטובים) והפלא זה פלא!

 אחרי שני ניסיונות כושלים אני מאוד מרוצה מהתוצאה! הרי היא לפניכם.

 (גם בבוקר המחרת הבנות ביקשו ואכלו כי הלחם נשאר טרי)

מהפעם הבאה בשילוב: טפאנד זיתים, מחית עגבניות מיובשות, אגוזים וכו, יצא יפה וטעים מאוד!

להשאיר תגובה

