חיתוכיות ריבה ושקדים

כל כך התלהבו מהעוגיות האלו שאני כבר חודש כל יום שישי מנסה עם ריבה אחרת ובשילובים חדשים.

תמיד מצליח ותמיד מתאים לכוס קפה של אחר הצהריים שישי בערב לפני הארוחה הגדולה.

אז הנה המתכון:

לבצק:

150 גרם חמאה

2 כוסות קמח

4 כפות סוכר

1 ביצה

למילוי:

בתמונה המילוי מורכב מריבת תות שדה, שקדים טחונים ושקדים פרוסים חופן מכל אחד מהסוגים.

אופן הכנה:

קמח סוכר וחמאה בקערה אחת ואת הביצה לקשקש ולהניח בצד.

את הקמח והחמאה הרכה אני מפוררת בידיים עד שנעשים לי פרורים ואז לקראת הסוף מוסיפה את הביצה והגוש מתחיל להתאחד.

מחלקים את הבצק לשני שליש ושליש. שני שליש אני שוטחת על תחתית התבנית ושליש שומרת לסוף.

מייד לאחר ששטחתי בידיים (כמה דקות יפות) עד שאני מרוצה מגובה הבצק האחריד ומדפנות בגובה של ס"מ בערך אוליי פחות.

את הריבה אני מורחת על משטח הבצק ומפזרת מעל את פירורי השקדים, מפזרת גם חצי חופן שקדים פרוסים מעל הריבה.

את שליש הבצק שנותר אני מפוררת ביידיים מעל הריבה, נוצרים פרורים עבים ודקים אך יפים שמשאירים איים של ריבה ושקדים חשופים.

מעל הכול אני מפזרת את החצי השני של חופן השקדים הפרוסים.

תנור 180 מעלות.

זמן: 25 דקות והריח משגע פילים.

אפשרויות נוספות למילוי: ממרח שוקולד ואגוזי מלך(הכי טוב נוטלה), ריבת משמש ואגוזי מלך מצוין!

להשאיר תגובה

